Po co?

Po co?

Pojęcie zdrowia i dobrostanu w organizacjach jest bardzo ważnym elementem w polityce firmy, ale jak się też okazuje – niezbędnym do utrzymania najważniejszych zasobów w firmie – ludzi.

Organizowane warsztaty z umiejętności psychospołecznych oraz spotkania indywidualne z pracownikami służą wzrostowi świadomości i motywacji do dbania o własną odporność – szczególnie na stres.

Grupowe spotkania są dobrą okazją do dyskusji, dzielenia się wiedzą i doświadczeniem między uczestnikami, a również do weryfikacji innych potrzeb szkoleniowych i oczekiwań pracowników właśnie pod kątem ich dobrostanu w pracy.

Spotkania indywidualne, oprócz zaspokojenia ciekawości, uruchamiają lub wzmacniają proces zmiany. Jest to też szansa na porozmawianie z kimś „neutralnym”, kto może wnieść nową perspektywę do organizacji.

Klienci czasem oczekują gotowych podpowiedzi i rozwiązań, część też wie że, aby zmiana była trwała – musi to być proces rozplanowany w czasie. Szczególnie, kiedy w grę wchodzi praca z nawykami – potrzebny jest czas, dobrze określony cel i wytrwałość w działaniu.

Na warsztatach rozmawiamy też o diecie, zdrowych nawykach, o optymalnym wysiłku fizycznym, a przede wszystkim, jak na to wszystko znaleźć czas. Zacznijmy od pytania – co muszę, a co jest moim wyborem? Co jest dla mnie najważniejsze? Bo jeśli zdrowie okazuje się być dla ciebie wartością, to brak czasu na dbanie o siebie jest słabą wymówką.

Celem nie jest leczenie, ale profilaktyka i wzrost motywacji do dbania o własną kondycję psychofizyczną. Bo nie chodzi o to, żeby pracować jeszcze więcej, ale żeby pracować efektywnie bez uszczerbku na zdrowiu i życiu osobistym.

Problem pojawiającego się i ciągle rosnącego stresu w pracy jest ostatnio zagadnieniem „standardowym” – śmiało powiem, że w większości firm. Rosnąca  świadomość i odrobina wsparcia może zatrzymać negatywne skutki stresu i tym samym wydłużyć życie w zdrowiu. Jeśli chcesz zmieniać i ulepszać twoje otoczenie – zacznij w pierwszej kolejności od siebie.